onsdag 8 december 2010

Pelargonerna trotsar kylan och vintervilan och blommar ändå!

3 kommentarer:

  1. Står dom i ett vanligt fönster- inte i källaren?
    Har du klippt ned dom eller låtit de vara som de är? *nyfiken*

    SvaraRadera
  2. Jag har ingen sval, ljus plats i huset, så dom står i ett norrfönster, sovrummet, uppe! jag har så gamla fönster så det drar lite, är ca 17 grader i fönstret, jag låter dom vara som dom är och vattnar lite då och då. sen i feb/mars klipper jag ner dom och plantrar om dom, vanliga billiga pelargoner brukar klara sig, värre med mina mårbacka, dom är lite kinkiga

    SvaraRadera
  3. Ja tiden går fort :)
    Tänk snart blir han ett halv år :)
    Har han fått tänder ännu?

    Jag vet inte riktigt. Blir det att flytta till Orsa så blir det lisselhed. Annars är vi väldigt sugen på vattnäs. Precis, skönt när allt ligger nära. Sen har man ju skaffat sig ett liv här och alla vänner är här så det känns att man vill stanna pga det.
    Precis, så himla dåligt att dom lägger ner macken. Vart tar Orsa vägen??!!
    Kramar

    SvaraRadera