söndag 28 november 2010

Sömn







Kolakakor, chokladkolakakor penslad med vit choklad och havrekakor med krossad choklad
Tänk att en hel natts sömn kan ge så mycket ny energi.
Bubben har sovit hos sin farmor i natt. Vi lämnade honom där igår mitt på dagen och åkte sedan till Mora och handlade några julklappar. Trevligt att få göra något tillsammans utan att dra runt på barnvagnen. På vägen hem pratade vi om att vi skulle städa och plocka och jag skulle baka, men när vi kom hem blev det bara äta och sen krypa ner i soffan, fast kl bara var halv tre på em. Peter sov i över två timmar och jag bara låg och myste. Vi gjorde inget mer den dagen.
Idag vaknade jag kl 07.00 och kände mig utvilad. Väckte Peter, vi åt frukost tillsammans i lugn och ro, för att sedan göra lite nytta. Peter åkte till garaget och skruvade cheva och jag tog reda på smutsig tvätt, ren tvätt, dammsög, torka golv, gjorde tre kakdegar och allt detta till volbeat på full volym, man lär ju passa på att poppa när man är ensam hemma.
Fick ett snabbt besök av Lars och sonen Johan, Johan såg helt förskräckt ut när han klev innanför dörren och det dunka för fullt från vardagsrummet, bjöd på lite kakdeg, men han var lite blyg så den fick pappa äta upp.
På em åkte vi till Farmor och hämtade lilla Bubben, vi fick äta middag med dom , alltid lika gott och trevligt. Bubben var alldelas nyvaken när vi kom, idag har han inte sovit middag som han brukar, får se hur det blir i natt. Det är komiskt, han fick sova hos farmor för att jag skulle få lite sömn då han varit så knorrig på nätterna det senaste veckorna. Vet ni vad ungen gör, han somnar vid sju på kvällen, vaknar och äter välling vid två och somnar om till kl sex. Vad gör jag för fel, tänk om han sov så hemma, då skulle jag vara pigg varje dag ju.
VI fick trevligt besök av Per och Angelica också. Dom kom för att ge Seth hans födelsepresent :-) bättre sent än aldrig, haha!
Nu på kvällen fanns det faktiskt en liten gnutta energi kvar i mig, så samtidigt som jag kollade på Ensam mamma söker fylldes huset med en doft av nybakta kakor. (tillägger att jag tyckte Emma gjorde rätt val)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar