måndag 29 november 2010

Liten blir större

Lilla Bubben är inte så liten längre. Vi var på bvc idag, han är 4,5 månader nu. jag tog i med en gissning på 8600 gr när jag lade han på vågen, men jag hade fel. 8803 gr väger pojken, inte undra på att ryggen håller på att gå av varje gång man bär runt på honom. Jag var rädd att han bara hade växt på bredden, men icke sa nicke, fem cm hade han växt sen sist så nu är han 69cm. Vet ni vad jag såg för bild framför mig, en grabb med 45 i skostl och två meter lång som tittar ner på sin lilla mamma om 15 år. Usch, kan man inte stanna tiden. Olli tyckte att jag skulle börja ge honom gröt på kvällen så kanske han inte knölar lika mycket på natten. Jag ska prova, får vi se hur det går.
men vet ni va? han sov ju så bra hos sin farmor i lördags, inatt sov han faktiskt till halv tre, åt och somnade om till kl 05.50 (med undantag för att knöla lite i sömnen några ggr så han väckte mig) det var nästan så jag jubla när jag tittade på klockan, det var riktigt trevligt att kliva upp så sent:-) få se hur denna natt blir.

2 kommentarer:

  1. Va dom växer våra pojkar =P Seth ligger ett helt kilo före Max =D!! Max vägde (vid 4½ månad) ett kilo mindre....7850 gram,69,5 cm lång =)Tack för senast! Ni får komma hit på fika nån dag om ni vill.
    Kramar

    SvaraRadera
  2. Ja det är en riktig liten knubbig klump jag har :-) kommer gärna nån dag och hälsar på, just nu är Seth lite förkyld, men det går nog över fort. hinner vi inte före jul, så kommer vi gärna nästa år :-) kram

    SvaraRadera