fredag 5 november 2010


Idag tog jag, Seth och min mor en tur till Mora, mest för skojs skull. Mor-mor köpte fleecekläder till Seth, det sägs ju att det ska bli en kall vinter i år med. Jag tycker det är dåligt, jag har letat efter både tröja/byxa förut och det enda vi hittade nu var på cubus, fanns nå enstaka kvar. I ingen annan butik fanns det fleecebyxor, bara en massa tröjor. Till mig själv blev det ett turkost nagellack och ett par nya träningbyxor, för äntligen har boxningen börjat. Så nu ska det sättas igång att bränna fett.
Seth har den här veckan börjat sova från ca 20.00 ända till ca 03.00 innan det är matdax, somnar sen om ett par timmar, så det är fortfarande tidiga mornar, men det gör väl inte så mycket om man äntligen kan få sova några sammanhängande timmar under natten. tyvärr ska man väl inte jubla i förtid, för i natt som var har han gnissat så mycket i sömnen att han väckt mig varje timme. Jag får väl försöka vila på eftermiddagarna om jag är helt koma, för då kan han sova 3-4 timmar.

Seth sitter och utforskar sin första gurkbit, inget god men kul att klämma på.

En liten stund varje dag tränar vi på att sitta i stolen, det är ju snart dax att börja provsmaka lite mat, han blir 4 månader om en vecka.

Så här kan man göra för att undvika kinkiga miner om man har händerna fulla, försäkringskassan på tråden och ett barn som inte kan vänta på maten.

5 kommentarer:

  1. Skönt med lite bättre sömn :)
    Sånt gillas!

    Jag har fuskat och börjat redan med provsmakning. Gröt gillas :) Det är ju inte så mycket till att börja med som de äter och inte märker ja av nå krångel med mage.
    Testat potatis en gång, var sådär....

    Kram

    SvaraRadera
  2. Men tack!! :)

    Förstår att du inte har tid att göra julpynt till mej :P haha!

    Alla saker i Jacks rum va saker vi redan hade, inte köpt en pinal nytt förutom gardinerna, men vissa saker gör sej liksom bättre i vissa rum!
    Ett rum klart, tusen kvar känns det som...

    Kraaaam på dej

    ps. åker förbi ditt hus ibland å det ser så mysigt ut där det står i all sin prakt å lyser med fina lampor i detta mörker!!

    SvaraRadera
  3. Jag fick tipset att ge gröt till natten då det ska mätta den lilla magen mer = sova längre! Nu sover min kille mellan 20-06 oberoende så jag märker ingen skillnad. Men det kan kanske vara värt för dig att testa när du börjar ge mat. Alla behöver vi sova!
    Kram

    SvaraRadera
  4. Det var ett annorlunda sätt.

    SvaraRadera
  5. Boxning....Fy tusan va kul :)(!)
    Jag förstår att lillknodden sover. Knubbisen är mätt och belåten :))

    Ha det gott och kramar till dig!

    SvaraRadera