lördag 23 oktober 2010

Min tredje hälft

Det är lördag kväll. Lilleman sover sött hos sin farmor, min andra hälft sover på soffan.
Vad gör man då? Jo, man tar upp kontakten med sin tredje hälft, den som jag har försummat och varit osocial mot i flera månader, den som bara stått och väntat i det tysta, men nu börjar lusten inom mig komma tillbaka...

Vem, vad, den, undrar ni, eller?? Jo min kära symaskin, den har väntat tålmodigt, ensam i sitt rum på att få arbeta. Så jag började med en sån enkel grej som att göra en vimpel med Seths namn på, som jag sedan knöt fast på hans spjälsäng. Så nu fick vi en mjukstart, jag och min tredje hälft.

2 kommentarer:

  1. Å så nyfiken jag han bli innan jag läste vem den tredje hälften va!! ;) Hur kändes det? Kramar!

    SvaraRadera
  2. Säger samma som Therese, nog vart man nyfiken :)
    Ne precis, hur ska man kunna ha tid som småbarnsförälder. Sen vill man ju hellre umgås med barnen än sitta framför datorn!

    okej. hoppas ni kryar på er snart! Samma här. förkylda så man är skapligt trött när man ska upp på nätterna och lea ska vara på dagis kl 8, men det går skapligt bra faktiskt! Kramar

    SvaraRadera