lördag 2 oktober 2010

Barnprylsförsäljning


Barnprylsförsäjningen på skeer är väl helt underbart...
...om man gillar att stå i köer och trängas med masssssa folk, och då menar jag massssa. Jag åkte dit vid kvart i tio och stod i kön som bara blev längre och längre bakom mig. När dom öppnar är alla som galna och rusar in med sina ikeakassar på axeln, för det är ett måste, ikeakassen alltså. Man ska alltså plocka på sig allt man ser som kan tänkas va nåt att ha, sen ska man köpa fika sätta sig i ett ledigt hörn och kolla igenom den sprängfyllda kassen och sortera ut det man egentligen ska ha och det man ska lägga tillbaka. Sen ställer man sig i den kilometerlånga kön mot kassan. Nu kanske jag överdriver lite, bara lite, men det är typ så det går till.
Själv gick jag raka vägen till scenen där dom har bebiskläder, tack och lov att Seth är liten, så att man bara behöver kolla runt på ett ställe. Tittade lite på kläder och velade, men så kom jag på att kassen hängde ju på axeln. Det blev 7 plagg sen orkade jag inte mer, fan stå och rota ialla klädhögarna. Jag satte mig lite på sidan av och plockade ur några plagg. tänkte först lägga tillbaka allt och bara åka hem, men eftersom det var så billigt så köpte jag ändå. 125 spänn för en overall, en POP windstopper, och tröja byxa. Som tur var har dom en snabbkassa för de som bara handlat max 5 saker, så jag kom smidigt undan och slapp stå i kö. Nu sitter jag här i hemmets lugna vrå, och klickar mig hellre fram på tradera om det är nåt jag känner att jag inte har råd att köpa på affär`n.
Seth är fortfarande hos sin farmor sen igår kväll. Han hade sovit så bra och var så snäll och go sa farmor i telefon nyss, så nu ska jag städa och äta lunch innan jag åker dit och hämtar min lilla prins. Sen ska vi mysa hela kvällen bara han och jag, för pappa, han har åkt på öl och whiskeymässa i kungliga huvudstaden.

2 kommentarer:

  1. Jo, jag håller med dej, det är lite väl trångt och mkt folk däruppe... Men jag behövde handla så mycket och då utsatte jag mej :P Hoppas du och Seth fick en mys lördag tillsammans.

    SvaraRadera
  2. Ja en fika snart hade vart skoj :)
    Ska bli roligt att träffa alla igen utan magar ;)

    Har vart på GK´s 2 ggr och det har bara vuxit varje gång. Billigt är det också o inte så tokiga kläder heller :)
    Pengar ska man ha med sig också i massor :)
    Synd att behöva lägga undan saker man vill ha för att man inte har tillräckligt med sig...
    Och det är ju en bit att åka.

    Kram

    SvaraRadera