tisdag 28 september 2010

Charmtroll

Tänk att tiden går så fort som alla säger att den ska göra när man går hemma och är föräldraledig. Nu är Seth typ 2 månader och tre veckor. Det är svårt att förstå att han en gång var så liten som han är på bilden (han minskade ju i vikt med mer än 10%) nu när man pustar och stånkar när man bär runt honom. Jag ställde mig på vågen med honom för att se vad han väger ungefär, 7 kg visade den, vad min vikt visade? Glöm och dröm! men ikväll ska jag börja på body-pump, så jag återkommer med viktresultat om ett halvår, Haha!

Mor och farföräldrarna i den här familjen har efterlyst ett rullande schema på Seth, skämt å sido. Han har ju sovit hos sin mormor två nätter och dom har haft så mysigt. Farmor frågade om hon fick ha honom i helgen som var, men då skulle han vara hos sin morfar för vi var på bowlingen och åt. Det hade gått jättebra, trots att Anna åkte till jobbet tidigt på morgonen och morfar blev alldeles själv med Seth tills jag hämtade honom (morfar blir så töttig när barnbarnen är ledsna, och tycker så synd om dom så fort dom piper) Anna hade sagt på morgonen att dom ville ha honom fler gånger när hon var ledig, så hon fick mysa ordentligt med honom.
Idag ringde Farmor igen och sa om hon fick låna honom nästa helg, men då kommer gammelmormor upp från Stockholm så då ska han vara med henne och mormor.
Då tyckte farmor att det var orättvist, så till helgen när hon ändå ska vara barnvakt på lördag fm när jag ska på skeer och handla får han sova hos henne och farfar från fredag kväll. Då får jag och Peter lite eget fredagsmys, för han åker till Stockholm på lördag morgon. På lördag kväll ska jag och Seth ha mysmys.

Jag kan verkligen skatta mig lycklig att jag har min familj så nära inpå, och att dom vill umgås så mycket med Seth.

1 kommentar:

  1. 9 fixar du!! =) Tänk att det bara va nån månad sen du fick lilleman! För mej har det gått 2,5 år!! Va nere och nosade på vikt skapligt nära min tidigare vikt, men nädå. Efter denna sommar och flytt så har jag gått käpprätt uppåt :P Men nu jäääävlar!

    Nu kör vi! Många nu som ska ner några kilon vad jag kan höra! Känns skönt att man inte är ensam!

    Ska du och lilleman på barnprylsförsäljning i helgen? Skulle va kul att se honom på riktigt

    SvaraRadera