tisdag 12 oktober 2010

Äntligen tisdag

Provade sitta i stolen en liten stund i dag.
Äntligen blev det tisdag. Det betyder att måndagen är förbi. Måndagar är värsta dagen av dem alla nu förtiden enligt mig. vaknar ofra med huvudvärk, helgen har hackat sönder rutinerna som vi försöker få till under veckan. Så på måndagen måste man börja om på nytt. Sen är det den där evigt tråkiga vardagsmaten som man måste få i sig. Fm går ut på att fundera vad det ska stå på menyn under veckan, man lär ju försöka planera lite, det går ju trots allt lättare då. Måndagen blir det oftast inget spännande, igår blev det fiskpinnar, potatis och hollandaise pulversås...Blää va det smaka illa. När man klurat ut allt så bär det av att handla, sen hem och laga skiten. Lagomt när Peter kommer hem och är glad att se oss efter en lång arbetsdag är man så trött och slut så man bara står vid spisen och fräser i kapp med fiskpinnarna i stekpannan och bara längtar tills man får gå och sova så det blir tisdag.

Igår var det en extra dålig måndag för vi var på BVC redan kl 9 på morgonen, då brukar inte vi vara ute och fara. det var dags för vaccin, två sprutor, en i varje ben. Seth skrek som en stucken gris så klart, skulle jag också gjort när jag så på hur doktorn tröck nålen rakt in i benet, trodde nästan att den skulle komma ut på andra sidan.
Han vägdes och mättes också. 7150g och 64cm, det är en rejäl klump jag har, som blir tre månader på torsdag.
Eftermiddagen var väldigt gnissig och knölig och han somnade inte förrens kl 21, vaknade för att äta 01.30, somnade 02.00 vaknade igen redan 02.20 och var knölig i magen, prutta och sket och gnissade ända fram till kl 06.00, då somnade han om i två timmar. Lika spännade varje kväll och se hur många timmar man får sova.
Är dock förvånansvärt pigg idag ändå...än så länge :-)

3 kommentarer:

  1. Han ser ut att trivas i stolen :)
    Usch vad jobbig natt du fick det, då var inte min så farlig ändå.
    De sov länge innan de ville ha mat och Ozzy somnade redan kl åtta, hör inte till det vanliga :0

    Kram

    SvaraRadera
  2. Jag känner igen mej... Om att vara trött, om att irriterat fräsa ikapp med maten på spisen. Ibland är inte livet fantastiskt. Ibland känns det skit. Jag har såna dagar ganska ofta nu, måndagsdagar... I denna röra, i ett kaos är det svårt att alltid ha ett leende på läpparna...

    Kram på dej och jag önskar dej massor med glädje hemma i Lindänget. //T.

    SvaraRadera
  3. va söt han är :) ja usch va hemskt det är när dom får 3 månaders vaccinet :( mina bebisar vart såå ledsna.

    SvaraRadera