måndag 20 september 2010

Ensamma hemma

Så här snygg är man när pappa har varit i farten. Brallorna uppe i armålorna, haha!!

Nu känner jag mig som en småbarnsförälder. Det tog typ två månader att växa in i rollen och nu känns det toppen. Nu börjar vi få så mycket tillbaka från våran lilla kille. Han pratar och skrattar , till och med när kl är halv tre på natten och man önskar att han ville sova. Nej då är det bara att sätta honom i babysittern i vardagsrummet och så tittar vi på tv och babblar på tills han blir trött igen. Att försöka ligga kvar i sängen går inte, då blir det gnissel, gnissel.
Nu ska vi vara hemma själva jag och Seth i tre dagar då pappa har åkt till Ramsele (ja just det, Ramsele, av alla ställen i världen) Det ska nog gå så bra så att vara utan honom, för Seth är sällan gnällig och det där med att vara uppe med honom på nätterna är ju ändå mig uppgift.
Seth har precis somnat, jag ska kolla på Ullared och ta en kopp te. Sen passar jag på att krypa ner i sängen tidigt, så man hinner sova nån timme innan lillfisen ska ha mat igen.

1 kommentar:

  1. Sötis! Så såg mina bebisar ut när mormor klätt på dem också ;) Hoppas att ni myser på du och Seth när pappsen är borta.
    Och vet du? Det är OK att det tar ett tag att landa i den nya rollen. Jag kände mej inte som människa på lång tid efter jag fått leon, det va huvudet ner och fötterna upp skulle man milt kunna säga. Så kul att du äntligen kom med ett inlägg. Kram!

    SvaraRadera