torsdag 9 september 2010

sovit hos Mormor

Nu har Seth blivit 8 veckor gammal. Ena dagen känns det som om tiden går jättefort för att nästa dag kännas som den står still. Det beror väl på lite hur pigg/trött man är och vilket humör man är på. Sist vi var på bvc vägde han 5700 och var 59 lång, så det går åt rätt håll, och det märks på kläderna, nästan alla kläder i stl 50/56 ligger i en kartong nu. Det känns både kul och sorgligt på samma gång att gå över till större nya kläder. Igår natt sov han borta för första gången, lite väl tidigt kanske vissa tänker. Men han sov hos sin mormor och det gick så himla bra. Jag litar totalt på henne när det gäller att ta hand om barn. Jag fick sova ut, 8 timmar på en natt, sist jag sov så länge i ett sprätt var faktiskt innan jag blev gravid och det är ju snart ett år sedan. Så det var inte sista gången han sover över hos henne. Man behöver lite vila ibland för att orka vara en glad och pigg mamma.

5 kommentarer:

  1. Håller med dig!
    Jag tycker inte heller det är tidigt att lämna bort barnen så tidigt. Det behövs för att man ska hålla i längden själv. Det tär på en så fruktansvärt med nattstörningar varje natt.

    Tvillingarnas 56 kläder är också nerpackade allt ihopa nästan. 2 månaders användning endast, känns trist men det märks att de växer :)

    Kram på dig!

    SvaraRadera
  2. Klart du ska passa på och sova ut om du får den chansen. Är så laddat det här med att man skulle vara en sämre mamma bara för att man lämnar bort sitt barn ibland.Varför det är så vet jag inte? Passa på,bättre att vara en glad utvilad mamma än en trött sur mamma :)Kom gärna och hälsa på nån dag :) Kram

    SvaraRadera
  3. Som sagt, man behöver vila för att orka vara en glad och pigg mamma :)
    Kramar

    SvaraRadera
  4. Den dagen kommer nångång...
    Nikki är inte som Ozzy, han får vi fortfarande gå upp & mata på natten.
    Men jag är glad att en av dem blivit så just nu då ialla fall. Det blir ju lite lättsammare & lite mera sömn.

    SvaraRadera
  5. Du gjorde så jäkla rätt som sov ut en natt!
    Kram S

    SvaraRadera