söndag 18 juli 2010

Seth har äntligen kommit till världen

Slinker in ett inlägg medans det lilla miraklet sover. Igår kväll fick vi komma hem från BB. Det var alldeles underbart att få kliva innanför sin egen dörr. Jag ska berätta mer om förlossningen senare när jag har lite mer tid och ork.
Men jag kan säga att efter mycket om och men så kom han ut med kejsarsnitt. BB-tiden blev strax över tre dygn, då han hade en svullnad på huvudet, som gjorde att hans billlirubin-värde var alldeles för högt, så det blev många blodprov under dessa dygn. Behövde dock ingen ljusbehandling. Men han är fortfarandde gul.
Sen dalade han från hela 4180g till 3685g. Det var för mycket, så det var bara att tutta och tutta för att få klartecken att åka hem. 53 cm lång var grabben, så han brås väl på far sin.

Men nu är vi ialla fall hemma och vi mår jättebra förutom tröttheten, men den kan man väl bara säga välkommen till ett bra tag framöver. Nu börjar verkligen ett nytt liv här på Lindänget.

11 kommentarer:

  1. ETT STORT GRATTIS till er lilla son!
    Förstår att det är skönt att få komma hem.
    Lycka Till! Marie

    SvaraRadera
  2. Grattis till eran lilla fina kille! Superfin. Ja, nu börjar ett nytt liv hos er- med massor av kärlek! Njut! Många varma kramar!! //Therese

    SvaraRadera
  3. Grattis ännu en gång!
    Ska bli roligt att träffa er alla :)
    Spännande och kolla skillnaden på Seth, Nikki & Ozzy. Seth var ju betydligt mycket större än mina knodds och en vecka emellen precis....

    Kram

    SvaraRadera
  4. Jättegrattis till den fina pojken! Vår har fortfarande inte tittat ut, men den som väntar på nåt gott... Hoppas ni mår bra. Kramar!

    SvaraRadera
  5. Grattis...äntligen....nu blir det stormys därhemma ser jag.. så mysig å gosig liten ni fått......

    Kram Bettan

    SvaraRadera
  6. Stort Grattis till er!
    Kram Sofia

    SvaraRadera
  7. Stort Grattis till sötnosen!!

    Ta hand om er!

    //Mia

    SvaraRadera
  8. Näe den telefonen hade vi visst missat at betala räkningar på så den stängdes av och vi hade inte pengar att betala dem för heller...imorrn får vi ju barnbidrag å då ska jag betala.... sätts väl på snart igen hoppas jag...hoppas även att jag hinner få bilder och sms från dig så de inte försvinner... Jag förstod det skulle bli just när telen inte funka.. dumma mig att int tala om det för dig så kunde skicka till den andra istället... krama om din lille skrutt så hoppas vi på at jag kan komma å hälsa på utan twinsen.... för det ska vara lugnt runt lille gofisen...

    Love ya kram Bettan

    SvaraRadera
  9. Hurra och Grattis.
    Nu väntar en underbar tid. Passa på och njut och bara ta det lugnt.
    All lycka till er tre.
    Kram från Sofia, Stefan och Stella.

    SvaraRadera
  10. Stort grattis till gossebarnet...skönt att allt verkar ha gått bra till slut=)

    Väntar på att min lilla klimp också ska komma ut vilken dag som helst nu:)

    Kram

    SvaraRadera