söndag 11 juli 2010

Årets första dopp i sjön.


Nu hänger det blomster på tork lite här och var i köket.

Jag bjuder på en bad-bevis-bild på min bleka runda mage :-)
Nu är det slut på finkänsligheten, nu är jag villig att göra allt för att bebben ska komma ut.
Tog en liten loppisrunda på fm och fyndade en marmormortel, vita påslakanset, och två bebbeplagg. Sen bar det av hemåt för att fixa matsäck. Jag och min andra hälft åkte ner till Löva och badade (Peter doppade bara benen) och mumsade goa hemmagjorda smörgåsar och fika. Tyvärr försvann solen men värmen den höll i sig. Vi gav upp när det började komma några enstaka regnstänk och tur var nog det, för när vi väl var hemma så stod regnet som spön i backen, kort efter kom åskan och blixtarna.
Perfekt väder, vi som gjort iordning för att grilla, NOT!!! det blev att sitta inomhus och äta, då det skvätte hejvilt på altan.
Nu är det bara duscha och sova kvar på dagens schema. Förhoppningvis händer det nåt i natt, jag längtar verkligen efter att få åka till förlossingen nu.
Håll tummarna!!

4 kommentarer:

  1. Har du kört alla husmors knepen Johanna!? Springa i trappor, stimulera bröstvårtor, ha sex, massera på sidorna av hälsidorna- liksom i groparna? Jag har testat tre av dessa å jag litar på att de funkar- om det ändå är dags så kan det kanske hjälpa på traven. Å för dej är det ju dags nu! Lycka till, igen!

    SvaraRadera
  2. Nu är jag såå nyfiken om det hänt nåt? =)

    SvaraRadera
  3. Grattis till lilla (eller stora;))Seth! Hoppas du mår bra. Kram Ulle

    SvaraRadera
  4. Hej!

    Har precis hittat hit, men vilken mysig blogg du har!
    Hit komemr jag åter =)
    Ser även att du kommer från Dalarna, det gör jag med.

    Vilka fina fynd du gjorde på Dollarstore, lär ju nästa ta en sväng dit...
    Lycka till med bebisen, och att den snart tittar ut!

    Kram Mia

    SvaraRadera