torsdag 10 juni 2010

Humle, syren och lite gräsklipp.




Vilken underbar kväll det har varit. Eftersom det bara var s k i t på tv:n så tog jag mig i kragen och gick ut. Jag har de senaste dagarna stått i köksfönstret och retat mig på alla hemska maskrosor i gräsmattan på framsidan, så det var bara att rulla fram gräsklipparen och gå lös på det gula ogräset. Peter var inte hemma så han kunde ju inte säga emot, haha. Efter halva klippningen så svänger svärfar in på gården, typiskt! Han frågar vad jag sysslar med,
-Det är lugnt, det här går så bra så, svarar jag. Och det gjorde det ju, det var ju bara den lilla delen av gräsmattan jag gick lös på, så det var inget jobbigt. Dom börjar bli lite töttiga nu familjen över vad jag får/bör göra och inte göra. Men dom vill ju bara väl.
Det ska bli kul och se hur det blir nästa vecka, då ska nämligen Peter vara i Östersund hela veckan. Han kommer säkert vara nervös och orolig att jag passar på att göra massa saker här hemma, när han helst vill att jag ska ta det lugnt och vila, så jag inte sätter igång nåt.
Men jag har förvarnat svärmor att hon får köra mig till Falun om det skulle sätta igång. Så får peter komma efter , så jag känner mig så lugn så :-)
Humlen har överlevt vintern, hoppas bara att den inte får löss som den fick förra året, då var nästan alla blad uppätna. Synd för den är så vacker.




6 kommentarer:

  1. Hehe! Ja jag har allt funderat på de där med pall. För de är då allt ett gympa pass att duscha.
    NU har du då inte långt kvar!Jag tror du får en pojk iaf :)
    Kul att du också har blogg för den delen. KRAM

    SvaraRadera
  2. Jag tror man kan spraya humlen med nåt om den får löss... Kan vara så enkelt som såpa och vatten. Kul att läsa sin blogg, vi ligger ganska lika med magarna :)

    SvaraRadera
  3. Det var ett bra pris ni fick på ÖB!! men jo,de blev 2 däckstolar med pallar för 856kr från Jula...bra pris! men lär fram med penseln =P
    Tror jag målar ribborna innan vi skruvar ihop dom.
    Kramar

    SvaraRadera
  4. Skrämde jag dej? =) Haha. Ja... för fy sånt strul det varit med detta golv- T har tänkt ge upp flera gånger men jag har stått på mej. Vi köper det fr byggnetto, om du skulle känna dej sugen =P Hoppas allt är bra med dej Johanna! Ska du komma på dagis sommarfest på Torsdag? Kramar!!

    SvaraRadera
  5. Hejsan:) Nu finns det bilder på tapetseringen! Allt är inte klart ännu men en bit på väg :)
    Kram

    SvaraRadera
  6. Ja,väldigt trökigt att man vart klippa bort så mkt av den =(
    Mamma hade pratat med trädgårdsgubben hemma....och det var väldigt mycket av dom extremt tåliga växterna som gått åt denna iskalla vinter...kommande vintrar blir nog förhoppningsvis liiite mildare iallafall =)
    Mamma hade täckt sin flammentanz med säckväv,och dom grenarna hade faktiskt klarat sig.

    Jo,det är bara bra =) Hoppas det är bra med er med =)!! Det drar ihop sig nu,inte länge kvar =P Spännande!
    Kram

    SvaraRadera