torsdag 10 juni 2010

En pojke och en flicka! Tro vad jag har i min mage?

Elis är idag 20 dagar gammal

Elvira är idag 8 dagar gammal

Presenten som Elvira fick idag när jag var och hälsade på.

Det är inte bara en bebis som föds just nu, jag hör att dom har ganska fullt upp på Falu BB, två av de nyfödda är mina vänner, som jag nu har varit och hälsat på.
Man blir inte direkt mindre nyfiken och längtansfull över att få sitt eget barn, när man ser på de underbara små liven.
25 dagar har vi kvar, inte mycket egentligen. Vissa stunder känns det som en evighet kvar och vissa stunder känns det som om de här 8 månaderna har gått alldelas för fort.
Med tanke på hur bra jag har mått så har det varit en underbar graviditet, men nu är det inte så roligt längre, då man inte kan vara lika aktiv. Jag har varit ledig i tre dagar hittills, och jag klättrar nästan på väggarna av att inte orka göra vad jag vill. Sover illa, kissar stup i kvarten, halsen bränner, fötterna gör ont, axlarna värker. Det går inte riktigt att hålla samma tempo längre på dagarna. Men det är ingen ide att klaga för det finns alltid de som har det värre.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar