torsdag 17 juni 2010

Bara 16 dagar kvar nu...

...Så det känns som att det är dax att packa väskan. Jag har läst i tidningar och kollat på nätet och gjort en lista på vad vi kan tänkas behöva. Typ det här kanske:




Seth/Emma:
3st bodys
2st byxor
2 strumpor
1 tjocktröja
Bomullsmössa
Bumullsfilt
6st blöjor (mer eller mindre?)
våtservetter

Pappa Peter:
T-shirt
Kalsonger
Strumpor
Mjukisbyxor
Tandborste
Deo
Mobil /laddare
Någonting ät- och drickbart (men vad då?)

Mamma Johanna:
Nattlinne
Tunika
Linnen
Amningströja
T-shirt
2 par sköna byxor/leggings
Amningsbh
3 par trosor
Strumpor
Foppatofflor
Kamera/ laddare
Telefon/ laddare
Tidningar
Kortlek
Dextrosol
Godis
Apelsinfestis
Toasaker:
Tandborste/ tandkräm
Hårborste
Shampo/balsam
Duschcreme
Deo
Bindor 10st (mer eller mindre, hur många?)
Amningskupor 10 st (mer eller mindre, hur många?)
Hudlotion
Öronproppar
Nässpray
Cerat
.
Vad tycker ni läsare.
Ser det bra ut eller har ni något tips på saker jag kan lägga till/ ta bort.

3 kommentarer:

  1. Hej Johanna!! Ja tänk snart är det dags! =) Det är svårt (men Kul) att kommentera nån annans lista- för man är ju så olika! Men det jag skulle ha packat (av erfarenhet) om jag skulle få bebis igen. Din "Johanna" packning tycker jag va bra!! Det jag skulle ta bort fr den är tidningar å kortlek- men å andra sidan tar de ju inte särskilt stor plats! =) Lägga till videokamera om ni har eller kan låna. Om man vill filma förståss! =) Jag vet inte hur det är att föda i falun (mina är födda i Hudik å Mora) men bindor brukar finnas i alla möjliga storlekar å sorter. Bra att sno med sej nåt paket hem med ;-)

    Nåt annat som jag tagit med mej är sköna mjuka kalsonger! Perfekt när man ska gå å lalla runt i de där stora bindorna som man faktiskt kan behöva de första dagarna. Ett tips bara! =)

    SvaraRadera
  2. Håller med om kallingar som de enorma bindorna rymms i...du kommer nämligen få lov att ha BLÖJOR... ordagrant...då räcker inte trosor till... är du hemma imorrn? Jag ringer och hör mig för så kan vi kika förbi innan du kläcker menar jag.. kram din vän Bettisen

    SvaraRadera
  3. Åh det är så spännande, det är ju så nära nu. Jag har bara börjat på min packning, men inser att jag måste rycka upp mig :) Bra tips iaf. Om du inte lånat/hyrt TENS från MVC så är det ett tips. Jag gick runt med den när jag fick värkar hemma sist och den fick följa till BB, suverän tyckte jag!

    SvaraRadera