fredag 18 juni 2010

Tänk vad lite vit färg kan göra susen


Den här lampan är ett loppisfynd från förra sommaren, som blev liggandes i förrådet.
Den ska nämligen hänga på altan, men altan hade inget innertak förra sommaren så det var svårt att hänga upp den. Nu har det kommit dit innertak men elen var inte riktigt klar såg jag, så den hänger på en krok i köket tills min kära Peter kommer hem och behagar dra klart elen.
Det går nog ganska snabbt, för det ser ju lite knäppt ut att ha två lampor ovanför köksbordet :-)
.
Tyvärr har jag ingen före-bild, hur den såg ut när jag köpte den, jag är dålig på att knäppa före-bilder. Skärpning!!
Men jag kan säga att det vita träet var typ björk eller nåt ljust träslag, och så var den dammig så in i tusan. Den såg riktigt "pensionärig" ut. Jag skruvade isär precis varenda del och spraymålade träet, skurade av alla andra detaljer och bytte kontakt.
.
Och se på sjutton, jag fick ihop den igen :-)
.
(Bild från altanen kommer vid senare tillfälle)

4 kommentarer:

  1. Ja, varför... Vattkoppor har man ju alltid haft... =)
    Så fint det blev =) Ja det va trevligt igår å tur med vädret! Våran sista sommarfest på världens bästa dagis- kändes sorgligt! Kram

    SvaraRadera
  2. Men den förra lampan då? Vart har du satt den?

    SvaraRadera
  3. du menar kökslampan? den hänger där bredvid!

    SvaraRadera