måndag 10 maj 2010

Vårblomma

I helgen har det blivit en del gjort här hemma faktiskt. Peter verkar ha fått inspiration att hålla på ute på gården, så vi var ute både lördag och söndag och pysslade med allt möjligt.
Jag planterade om lite i rabatterna, satte en Flammentanz i rabatten utanför trappen som kommer omringas av Jättedaggkåpa. Sen ska det ner några fler rosor i den rabatten, har bara inte bestämt vilken sort. Peter svetsade ett stöd som rosen ska växa upp i. Fint blev det, han är duktig på sånt. Han svor när vi skulle köpa armeringsjärnen, tills jag talade om vad det skulle kosta att köpa ett färdigt blomstöd på affärn. Då lät det mer som att: kanske man skulle börja göra såna och sälja. Haha, han är rolig nu. Ena stunden jätteglad, ena stunden sur som ett kart och svär, inte likt han men så har han abstinens då han försöker sluta snusa sen fem veckor tillbaka. Vi får se om det går! Hoppas ialla fall.
Rensade bort alla loppisgrejor som legat i paviljongen sen förra sommaren, jag orkar inte ha nån loppis i sommar, så ikväll åker allt på skroten. Det känns befriande att få slänga allt.
peter höll på med altanen, den måste ju bli klar snart. Ska försöka få svärfar att måla lite räcke i veckan så det kommer upp, jag vill verkligen inte ha några barn på altanen innan räcket sitter på plats. Synd bara att jag inte kan måla själv, då färgen luktar så starkt. Jag som gillar att måla.
Jag ska ta en promenad i trädgården sen när solen skiner och knäppa lite kort på mina rabatter, så man kan se hur det växer och gror. Det märks att det är kallt fortfarande, det har inte kommit upp lika mycket som samma tid förra våren.

2 kommentarer:

  1. Kanske ska göra en beställning på ett blomsterstöd skulle passa bra i min blivande köksträdgård :)
    Knäpp ett kort så vi får se hur det ser ut !
    Hoppas han lyckas m snuset :)
    Kramar

    SvaraRadera
  2. Hej! Nu känns det som våren kommer sakta men säkert. Fin vårblomma =) Jag har hur mkt målning som helst =( Kom precis hem från huset- har kvistlackat å börjat grundmåla tak... NACKSPÄRR nästa =P Kram //T.

    SvaraRadera