torsdag 13 maj 2010

Mannen som trotsade vädret.


Idag är baske mig vädret lika grått som missen. Hon ligger och trynar på soffan och lyssnar på bankandet från altan. Min kära sambo trotsar vädret och är ute. Han hade sen tidigare bestämt att sätta upp innetak på altan idag och så fick det bli. Svärfar är också här och ger honom ett handtag. Själv så är jag inne och bara plockar och småstädar lite, vill inte ta ut mina krafter för mycket idag, då jag sover så dåligt på nätterna nu och jag ska jobba två dygn den här helgen. Vi får se hur det går. Jag kommer antagligen vara helt slut när jag kommer hem på måndag morgon.
Det blev bestämt igår att svärfar skulle hjälpa Peter idag, och så ska han hjälpa mig att måla räcket till altanen någon dag. Svärmor som inte tål den starka doften av färgen ställer upp och bjuder på middag. Det är verkligen bara att tacka och ta emot all hjälp man kan få nu, men det tar emot lite, då jag är en sån som "kan själv" . Jag blev lite frutt igår kväll och sa till peter att jag vill ju hjälpa honom med taket och jag vill måla mitt eget räcke. Men han tala om för mig att jag måste släppa lite ansvar nu och ta emot hjälp, för jag klarar faktiskt inte av att göra allt själv nu. Och han har ju rätt, jag vet. Men det är inte lätt. Tusen tack ialla fall för hjälpen Ulla och Leif.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar