fredag 23 april 2010

V 29+5

Nu har vi kommit in i vecka 29+5.
Den här veckan har jag varit på infoträff med försäkringskassan. Det var väl inget dom sa som jag inte redan hade kollat upp på nätet. Men jag kom på att även Peter måste ju fylla i och skicka in sin årsinkomst, så han får ut pengar när han ska vara hemma. själv får jag tillbaka mina papper från lönekontoret till veckan, så jag kan skicka in dem till försäkringskassan. Det ska bli kul att se vad man får ut i ersättning. Tänkte göra en beräkning på hemsidan så man kan försöka planera lite hur många dagar man ska ta ut, man vill ju ialla fall försöka spara på dagar.

För övrigt mår jag ganska bra, det börjar bli tungt nu, det är inte så bara att sitta på huk längre när jag ska försöka rensa rabatter och måla golvlister. Man får ha tålamod och göra lite i taget och däremellan ta små pauser och lägga sig på soffan. Men jag är glad att jag inte har ont i ryggen, konstigt nog så gick mitt ryggont över när jag blev gravid, underligt, jag som har haft problem och ont i svanken till och från i många år.
Halsbrännan har börjat komma även på dagtid, förut var det bara på kvällarna, men jag lider inte så mycket av det och det finns ju medicin som tur är.
Folk förundras att jag har sån energi, men den kommer som sagt bara korta stunder och där emellan får man vila.

3 kommentarer:

  1. Vilken fin mage! Och vad skönt att du mår bra (trots viss tunghet och halsbränna). Eftersom magen ser ut som min så tror jag på tjej. Det är min gissning. Som jag sa när vi träffades på bowlingen förra veckan så har ni så mycket att se fram emot. Lycka, det är vad bebis är.
    Kram, hälsa P.

    SvaraRadera