måndag 5 april 2010

Min kära gamla damcykel...



...som nästan har samma färg som mina härligt rosa påsk-tulpaner, fick göra årets premiärtur ikväll. Solen kom ju fram så jag kände för att få lite frisk luft, strosade runt på gården och kom på att jag kanske skulle ta och se om jag och magen klarade av att ta en cykeltur. Det gick finemang. Vi cyklade ner på orsa till Peters verkstad och pumpade däcken och trampade hemöver igen. Nog tar magen i benen lite när man trampar, men va gör väl det. Jag vill försöka hålla mig aktiv så länge jag klarar mig borta från några krämpor.
Förresten... visst är väl tulpanerna vackra, vet inte vad dom heter men innan dom slår ut ser dom lite krulliga och skrynkliga ut, men när dom slår ut ser dom ut som pioner. Finns på stackmora trädgård.

6 kommentarer:

  1. Jättefina tulpaner! Inte heter dom papegojtulpaner? Eller är det nån annan sort det?
    Jag och skrutt vill gärna baka kakor framöver och bjuda på =) hoppas vi syns snart! Puss /V

    SvaraRadera
  2. Härligt med en cykeltur ! Ja jag cyklade med ända in i det sista. Brukade följa Markus när han sprang i skogen, så det guppade på rejält men Melker verkade trivas där inne. Tror också det är bra att hålla i gång så länge det känns bra. Nu måste vi införskaffa en cykelvagn :)
    Kram

    SvaraRadera
  3. Hejsan :) Ja det är en bra knepig fråga det där med bilbältet. Men jag tror jag hoppar över det faktiskt. Men känner mig inte hundra över det beslutet. Tack så mycket och glad påsk i efterskott :)
    Ser att magen din växer och växer :) Mysigt. Har du/ni kommit på namn ännu då?
    Kram

    SvaraRadera
  4. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  5. V- ja så kanske dom heter. Bara det kan lugna ner sig med jobb så kan vi ses och hitta på nåt eller bara sitta å moffa kakor hela dagen :-)

    Sara- ja det står ju i tidningar och böcker att man ska röra på sig som vanligt så länge det inte gör ont. Och det är väl bra eftersom dom jämför en förlossning med ett maratonlopp.

    Jessica- vi har väl några namn som jag/vi gillar. blir det en pojk blir det nog Seth om han ser ut som en Seth förstås. Flicknamn är det värre med, gillar Signe, Emma, Elsa bla, det är gamla släktnamn. kram till er allihopa

    SvaraRadera
  6. Hejsan!
    Okej.. Ja det där med namn är ju så himla svårt också! Speciellt som du säger, tänk om det inte ser ut som en t.ex Leo, när det kommer ut.. Men alltid bra att ha några förslag på lager :)
    Informerar om att jag gar lagt till dig i mina länkar :) hoppas det är ok?
    Kramar

    SvaraRadera