måndag 5 april 2010

Sammanfattning av påskhelgen

På Långfredagen blev vi bjudna på påskmiddag hos svärmor-och far i stugan, som är en gammal fäbod i älvdalen som heter skinnarbodarna. En stuga som min Peters mormor är uppväxt i.

Vi intog en traditionell middag med småplock först och sedan rökt lax potais och såser.
Mmm, magen stod ut åt alla håll å kanter innan man var färdig.


Det är skönt att komma till stugan och slappa, och få vara lite primitiv, då det varken finns vatten, el eller toa. Många tända ljus och sprak i brasan blir det.


Min tanke var god att jag skulle dokumentera lite från stugan, då svärföräldrarna fixar och donar så fint allt för undan, men trot på f#n, (förlåt) att batteriet i kameran tog slut.

Påskafton var en ganska trist dag, då jobb stod på schemat. Men jag överlevde det med :-) hihi

Påskdagen bjöd på fint väder och trevligt sällskap. Vi lastade skotrarna då jag kommit hem från jobbet inhandlade korv och styrde mot Myggsjö, där våra vänner Per och Angelica har byggt en stuga nyligen. Det var mycket människor i farten där uppe, och korvarna gick åt som smör i solsken. En underbar dag med andra ord.



Idag är det ju då annandag påsk och denna dag består av städning här hemma. Det känns skönt att ha det fint hemma, eftersom jag ska jobba på dagis i veckan och man då är för trött på kvällarna för en svängom med dammsugaren :-) Men jag är tacksam så länge jag får och orkar jobba extra, jag är ju trots arbetslös egentligen.

2 kommentarer:

  1. Ja,de lutar åt de vita =D!!
    Ni ser ut att haft de riktigt mysigt under påsk =)!!
    Kram!

    SvaraRadera