måndag 15 februari 2010

Mys-weekend i Idre

Den här helgen har varit alldeles underbar. Vi har bara tagit det lugnt och njutit av tystnaden på den gamla fäbodvallen. Vi har nämnligen varit i Grängesåsvallen i Idre i helgen.
Peters pappa har stuga där, som vi får låna när vi vill. Och det tycker jag är snällt, trots att jag aldrig på dessa 5 år som vi har varit tillsammans, har träffat hans pappa. Det har inte Peter heller för den delen. Men det är en annan historia det.
Det är bekvämt att vara där för det finns både el, vatten och avlopp. Och om man ska iväg på vintern så är det väldigt skönt att kunna duscha efter en dag på skotern, och slippa gå upp mitt i natten och klä på sig för att smyga ut på dass. För det gör jag ofta nu för tiden , kissar alltså!
På Lördagen vaknade vi till solsken och 8 minusgrader, helt perfekt för en skotertur. Det var bara att värma på en termos med choklad, och packa i bullpåsen bak i skotern. Fy f#n vilken frihetskänsla det är att vara ute med skotern, säger jag bara. Jag tog det lite lugnare än vanligt i början för jag ville kolla så bebben också var med på noterna. Det gick så bra så, sen körde jag på som vanligt.
Som Peter sa när vi kom hem: klart han/hon ska lära sig att känna igen tvåtaktsmullret i tid! Jag kan inte annat än hålla med.
På kvällen blev det å titta lite på melodifestivalen, äta god mat och grilla maschmallows.
När man inte har en kamin hemma, (pga platsbrist) så blir det lätt att man tycker det är så mysigt och elda när man är i stugan, man vill liksom hålla fyr i elden hela tiden. Det resulterar dock i att termometern står på 29+grader och man måste ha fönstret öppet för att ens kunna tänka tanken på att krypa ner under täcket och sova.
Det enda som var tragiskt denna helg var att vi glömde kameran hemma. så bilden, som är tagen från stugan upp mot Städjan är från förra gången vi var där.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar