torsdag 11 februari 2010

Det är väl typiskt, att när jag är ledig så kan jag inte somna om när Peter åker till jobbet vid sju, men ska jag själv upp och jobba vid den tiden så är jag helt koma å kurar in mig i täcket in i det sista.

När det väl blev ljust fick jag lite städlust i alla fall. Tur va väl det för det var länge sen jag orkade med något sånt. Har under dagen bla. fått undan de stoora tvätthögarna i källaren, bytt om i hallen uppe, rensat kökslådorna på sånt som inte används och skurat bakom spisen.
Shit alltså, där bakom var det inte mysigt, och om jag tänker efter så har jag inte skurat där sedan vi renoverade köket...och det var sommaren- 05. Say no more!!
Har inte lagt ut några bilder förut på renoveringen av trappen och hallen för det är ju dom där små detaljerna som inte blir klara då man tänkt sig, men en liten glimt kan ni få, eftersom jag satte upp nya gardiner och sydde en kudde till stolen.
efter

före

Ni håller väl med mig om att det var ganska gräsliga färger innan, men det var ju så det skulle se ut på 90-talet tydligen. Tur är väl att det finns målarfärg och tapeter :-)

1 kommentar:

  1. Ja det va gräsligt. Men så fint det blev =)

    Idag kom våran huresvärd hit å skulle fixa torktummlarn för den har låtit hemskt illa. För att kunna fixa den drog han ut torktumlare och tvättmaskinen... Där va dammit!!! Å smutsigt. Låg en tandborste (nån av barnen som slängt ner), blöjaor (dock oanvända) å min man skämdes =) Jag va inte hemma, tack å lov!!

    SvaraRadera