söndag 7 februari 2010

Lunch på Orsasjön





Idag kände jag att jag förtjänade att bara ta det piano. Jag jobbade måndag till fredag på dagis, och så på fredagkvällen tänkte jag att vi skulle ha lite mys med tacopaj som middag, trots att jag kände mig helt färdig, vi hade nämnligen varit tillsammans i 5 år då. Det var segt att laga mat, men vi tog oss igenom middagen, för att sen somna på soffan, så mycket mys blev det den kvällen. Men skönt var det med tanke på att jag gjorde ett dygnspass på mitt andra jobb, som började på lördagsmorgon.
Jag kom hem idag på fm, tvättade lite, sen tog vi skotrarna ut på sjön och grillade korv och bara satt och myste i solen, som kikade fram då och då. Det här var min första åktur med skotern i vinter, för som synd var så jobbade jag ju igår när hela gänget var iväg och åkte hela långa dagen. Jag får vänta tills nästa helg, för jag måste testa snart om jag kan fara fram som den vilde jag är, även fast jag är gravid, eller om det blir att hålla sig lite lugn resten av vintern. Men jag är envis jag, och det känner jag på mig att bebben en dag också kommer att bli.
Just nu håller min älskade på att immiterar rörmokare. Sånt är han bra på, min "handyman". Han håller på att drar fram vatten till mitt badkar som jag har köpt och ställt i källaren, tanken är att det mer ska se ut som ett mysigt badrum där nere än en tråkig tvättstuga. Så i morgonkväll ska jag bada badkar för första gången på många år, skönt ska det bli!

1 kommentar:

  1. Hallå där!
    Va härligt ni såg ut att ha på sjön.
    Burkarna finns att köpa hos mig, 198:- för stor, 149:- mellan och 98:- för liten. Helt sett = 398:-
    Finns i flera färger och mönster, även med barn motiv ;-) Traktor kanske? ;-)
    Kram kram

    SvaraRadera