torsdag 28 januari 2010

Tänker tillbaka...


Svamphulliganerna anfaller!!

Så här bra sitter inte jackan på mig nu, den är skapligt taight nu.
Hoppas den håller igen hela vintern :-)

Tänker både tillbaka och framåt i tiden när jag tittar på de här bilderna. De är tagna i höstas när mormor var uppe och hälsade på (hon bor i sth) vi hade en underbar dag i skogen, med både full svampkorg och full fikakorg.
Det känns som att man vill ta vara mer på tiden med mormor nu än när man var yngre, dels för att hon också var yngre, så man brydden sig inte så mycket då, för hon lever i hundra år till tänkte man. Men så går ju inte livet till, hon är gammal och vem vet hur många år till man får vara med henne, då man kan knata i skogen och göra utflykter och fika. Nästa år vet jag att vi kommer vara fyra generationer som knatar runt i skogen istället för tre, med trynet i mossan och letar kantareller, mormor, mamma, jag och lilla bebben.





1 kommentar:

  1. Hej igen =D!!

    Jodå,nog ska vi ha en trevlig resa...lovar =D!!! Ska bli så skönt att bara få slappa,jag,Magnus & magen <3

    Härligt att magen växer på dig =)!! Det bästa med att magen växer är ju att man kan ta det som ett gott tecken på att allt är som det ska med bebis <3

    Ja men då är det bara två veckor kvar till ul,var helt otroligt att få se den lilla parveln stöka runt där i magen...=)!!!

    Kramar!

    SvaraRadera