måndag 25 januari 2010

v 17


Min kära Peter är så omtänksam. Han talar om för mig var dag hur snygg och sexig han tycker jag är. Jag håller oftast dock inte med honom. 5kg har vågen ökat, så nu ligger jag på den vikt jag hade för två år sen, och som jag inte alls trivdes med, men jag får glädjas åt att det bara är tillfälligt. Jag saknar boxningen nå fruktansvärt och längtar till hösten då jag kan köra igång med den igen.
Det positiva med graviditeten än så länge (peppar peppar ta i trä) är att jag mår så himla bra. Det var bara i v 6-12 jag var väldigt trött och brösten var lite ömma. Så det är bara det som är lite ovant, att ha fått större boobisar och mage. Peter är ju så klart glad över boobisarna men vilken karl skulle inte vara det, haha.
Här om kvällen låg vi på soffan och hade sagostund. Jag slog vad med honom om att jag var mycket bättre än honom på att läsa saga eftersom jag läser saga på dagis stup i kvarten och han aldrig i sitt liv har gjort det. sagt och gjort, jag började läsa "De tre små grisarna" med lite fniss här och där mellan orden. Man är ju inte direkt van att läsa högt för sin sambo. Det gick ju bra, men jag måste säga att Peter va helt kung på att läsa, vilken inlevelse han hade när vargen skull pusta och frusta på den lilla grisens hus. Han vann helt klart, och jag fick mig världens asgarv för en stund. Nu vet vi vem som kommer bli förste sagoläsare när det blir dags.

5 kommentarer:

  1. Söt mage du har gumman ;-) Gulligt av honom att ge dig komplimanger hela tiden, det behöver man varje dag oavsett om man är gravid eller bara lite små fet ;-D (som jag)... Kärleken ger mig fina komplimanger och säger dom 3 vackraste orden JAG ÄLSKAR DIG varje dag och ibland flera gånger om dan, vilket är helt underbart.

    Kram Sofia

    SvaraRadera
  2. Så sött av honom, det är sådana ord man vill ha när man känner sig lite pluffsig. Jätte fin mage! All lycka.

    SvaraRadera
  3. Ja, du Johanna!
    Visst hinner jag med mycke å det känns oxå, ändå räcker inte dygnet till... Imorn bitti drar jag till Stockholm kl 05,17 så då blir det inte mycke sova inatt. Sen är det fullspäckat i 1½ månad framöver, dygnet runt. Hinner nog inte bli så mycke bakande så men tur då att jag har fyllt frysen ;-D om nån nu skulle hinna hit och hälsa på nån kväll.
    När du lämnat din adress på kommentarerna så har du glömt ett l i blogspot, det står bogspot. Kunde kanske vara bra att veta så du kan ändra det så får du nog fler besökare via min blogg ;-)

    Sköt om dig

    SvaraRadera
  4. Vilken fin mage =) Börjar bli en liten kula nu.. Har varit krasslig. Hade varit roligt att ses nån dag. Är ledig nästa tisdag. Vad gör du då? =) Kram på dig //V

    SvaraRadera
  5. Vilken fin mage <3
    Va gulligt av Peter,man behöver verkligen höra sånt nu...=)!
    Snart dags för ultraljud va...=)??
    Kramar!

    SvaraRadera