torsdag 8 oktober 2009

Lite tidigt kanske...

att börja tillverka julpynt. Men vafan, jag sitter ju här hemma, lite halvt som halvt snuvig. Vill inte vara ute och ränna bland folk. Då passar det väl bra att pyssla lite. Börjar konstigt nog få lite inspiration att börja tänka på julen, fast det inte ens ligger snö ute. Och i år har vi till och med sagt att inte lägga ner så mycket energi på julsaker för vi ska ju ändå vara borta så pass mycket i december. Jag jobbar i julhelgen, men, MEN jag är i alla fall ledig på julafton. Om man nu kommer vara så pigg på julafton, eller om man har jetlag. Det visar väl sig!
Vi har då tur att min kära lilla mamma ska bo i vårat hus och ta hand om det och våran lilla misse medans vi är borta. Vi kan ju alltid hoppas att det ligger en köttbullemacka i kylen och väntar på oss när vi kommer hem från flyget. Jag får fråga mamma snällt om hon vill göra det!

Sitter och funderar på om jag ska köpa en "Nusnäs" Ljusstake. En vit. Jag har redan en, men jag tycker den är såå fin, den passar så bra att ha framme lite längre än övriga julsaker, jag kan liksom inte tröttna på den.

Den här vackra smällkaramellen kan man köpa på www.madebyhannis.blogspot.com

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar