tisdag 6 oktober 2009

Bakdag idag trots...

att jag har mensvärk, huvudvärk och kanske en förkylning som verkar vilja hälsa på.
Jag försöker motverka alla krämpor med c-vitamin, ibumetin och varmt te, och jag hade bestämt att jag skulle baka idag, så då jäklar blir det så. Jag har gjort dubbel sats med bulldeg och ändå blev det bara 52st bullar. Det står faktiskt i "Vår kokbok" att det ska bli 48 bullar av en sats, alltså borde jag fått ut 96st bullar. Men hallå, hur små och fjuttiga hade dom inte blivit då på en skala.Jag gjorde även havreflarn och kärleksmums, sen insåg jag att sockret var slut, då går det inte att baka några fler kakor. Jag som tänkte göra chokladkolakakor.

Bakdag kan man ju ha när som helst men just denna bakdag har jag för att min Älskling fyller år på lördag, så om tjocka släkten skulle dyka upp vill jag gärna bjuda på hembakat. På fredag ska jag göra en liten smörgåstårta, men den är bara (observera bara) till min Älskling och mig, så vi kan ha en myskväll med tårta, tända ljus och vitt vin. Nu är det bara det tråkiga kvar, att städa undan efter sig i köket. Jag skulle precis gå och hämta posten, när jag insåg att jag har ju haft pyjamasen på mig hela dagen, tur ingen försäljare har knackat på dörren, då hade jag då inte öppnat.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar