tisdag 22 september 2009


Phuu, nu kan jag pusta ut i mitt "inte" så barnsäkra hem. Idag har faster, jag alltså, haft den minsta av trollungarna Bruce på besök hos mig. Vi har haft en bra dag. På fm åkte vi till Veronica och Agnes och lekte, barnen åt lunch och vi fikade, Kevin fick smaka Veronicas utsökta hemmagjorda spagetti och köttfärssås med vitlök och oregan. Hon är en mästerkock när det gäller barnmat. T.o.m. så jag tyckte det var smarrigt.

Sen åkte vi hem så Kevin fick sova och jag äta min lunch i lugn å ro.

När man har en ettåring här hemma, som kryper runt och klättrar och har sig, så märker man vad som man behöver tänka på tills den dagen man själv har ett barn. Nästan så att det är dax att börja införskaffa vissa saker redan nu, typ som en riktig matstol, grind vid trappen och hasp på källardörren, det underlättar ju så, när man ska vara barnvakt och när vännerna kommer på fika med sina små parvlar.

Nu blir det att plocka undan efter lekstunden och lägga sig på soffan å vila en stund, för sen ska det lagas middag och ut på promenad och sist men inte minst sätta sig vid symaskinen och sy upp lite haklappar ( som det kommit in en beställning på, det är så kul) innan det är dags att krypa under täcket!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar