onsdag 16 september 2009

Förvirrad? Jag? Näee!




Klev upp kl 7 i morse, helt i onödan eftersom jag varit ledig idag. Det första jag kommer på är att det behövs städas och möbleras om i mitt lilla rum. När jag ska till att flytta på en bokhylla, kommer jag på att det kan vara bra att ha ett par tofflor så jag inte gör illa mina små tår, så jag knatar ner för att hämta dom, på vägen ner blir jag sugen på en kopp te, tänker att det kan jag smutta på medans jag flyttar om, så kan jag äta frukosten lite senare. Väl uppe igen med en kopp te i handen, så står jag där utan tofflor, Åhhhh... säger jag och knatar ner för trappen igen, för att komma på att det kan ju vara bra att sätta igång en tvättmaskin, för då är den klar när jag har grejsat klart där uppe. Fixar tvätten och knatar upp åter en gång. Väl uppe så har jag fortfarande inga tofflor på mig. Tror ni man blir lite smått tokig på sig själv då, eller!? Jag orkade inte gå ner en gång till, så tårna fick ta en chansning om att överleva.



Jag vill nästan kunna säga att det är något lurigt med våran trapp, för det händer nästan varje dag att jag gör sådana här saker... eller är det helt enkelt jag som är lite virrig och har för många järn i elden.





OjOjOJ...nu kommer dom...säger Peter (med sina tillgjorda fjantiga röst, så som han alltid gör när han pratar om sin kära mamma). Det är Svärmor och Leif som kommer och hälsar på, vi ska äta äppelkaka och hemgjord vaniljsås, och titta på bilder från när Peter var i Florida i vintras. Bättre sent än aldrig!






3 kommentarer:

  1. Haha jag känner igen mig :) Ibland är det bra virrigt iaf :) Tack för titten idag! Kram på dig /V & A

    SvaraRadera
  2. Ja du fick ju dig en liten gratis träning i benen i om inte annat. De va ju bra. Man ska ju alltid tänka positivt, eller hur. Always look on the bight side of life.....

    Kram Bettan

    PS Jag har ändrat lite i min blogg, kika å säg om du tycker det ser finare ut!

    SvaraRadera
  3. Skötbordet har vi fått låna av grannen. Så du kan tyvärr inte ärva det. Synd va.
    Kram Bettan

    SvaraRadera