fredag 25 september 2009

Måste bara visa...jag är så nöjd för vi har bytt sovrum. Gästrummet är dock inte klart, så inga bilder ni därifrån får se!!


Jag har märkt att de mornar jag kliver upp vid 7.30 är jag mycket piggare än om jag kliver upp efter kl 8.00. I morse 6.30 när Peters väckarklocka ringde, kände jag att, snälla kliv upp nu då för f###n så jag kan få somna om. Jag kunde ju dock inte somna om så det var väl bara att kliva upp alldeles mosig och stel. Då vill jag få tillägga att jag va på boxning i 1½ timme i går kväll, därav stelheten. Åt frukost framför datorn, när svägerskan ringde och ville luncha på brödbodens cafe´. Sånt tycker jag är perfekt, för då har jag en tid att passa vilket betyder att jag får en jäkla fart att vilja hinna med en massa saker innan jag ska iväg. Så det hanns med att dammsuga och skura alla tre våningar, bädda rent, och tvätta. Det är skönt för man känner sig så duktig när man är klar och ska åka. När jag kom hem igen, hade jag fortfarande inspiration att städa, det behövdes så lite som att en vän talade om för mig att jag hade så fint på min farstukvist med blommor och sånt, att jag började skura för fulla muggar där ute. Bort med äckliga spindelnät och fågelskitar. Och dit med ljung och ris istället. När jag skulle ge mig på att putsa några fönster gav min kropp upp, musklerna var alldeles för trötta för att hänga ut igenom fönster...så nu blir det bara mysa och softa hela kvällen. Ha en trevlig helg på er!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar