lördag 5 mars 2011

snön ligger vit på taken...



...endast Johanna är vaken. Så känns det, när Seth vill kliva upp 04.45. Men vid 08.15 är det välling och ut i vagnen för att sova som gäller, då ska jag krypa ner under täcket igen och slumra en stund.



Häromdagen klippte jag ner de pelargoner som vilat över vintern, Eller ja, de har inte fått sig nån riktig vila då jag inte har nåt svalt utrymme, utan har fått stå framme i vanliga fönster.
Det blev många skott, så har jag turen med mig behöver jag inte köpa några nya plantor att ha ute i sommar, Mina gröna fingrar (*ler*) kanske får till några plantor. Nu är det bara att vänta, vänta på att få plantera om.

1 kommentar:

  1. Klarar pelargoner sej i fönster inomhus året om? Jag vill lära mej! En till som är vaken så tidigt är min vän Fia som har en bebis stökande fast INUTI magen. Inte kul att stiga upp så tidigt! Men jag skulle behöva- har allt för mycket att göra... Kram på dej!

    SvaraRadera