onsdag 23 februari 2011

Vill hellre ha takdropp än frost på sovrumsfönstret...Nuuu!!

Det tycks vara många som är trötta på kylan nu.

Jag älskar vinter, av den anledning att jag åker skoter. Men när kylan håller i sig så länge som den gjort i vinter, så tröttnar även jag.

Framför allt känns det jobbigare nu när Bubben är liten, man vill ju inte flänga runt med honom i bilen och vagnen hit och dit varje dag. Så jag börjar känna mig isolerad och uttråkad av att var hemma på dagarna. Vi har tröttnat på alla leksaker, och det börjar bli tjatigt med prästens lilla...och imse vimse...

2 kommentarer:

  1. Ja fy för kylan när det blir så här långdraget. Men jag tröstar mej med att jag har en klasskompis som bor ovan Gällivare. Hos henne hade det varit -40 en vecka... Och hon sa: - 40 är OK, men inte i en hel vecka... -40 har jag aldrig varit med om tror jag.

    Snart hoppas vi på takdropp!

    SvaraRadera
  2. Vill ni följa med på öpnna förskolan här i Mora på måndag?

    SvaraRadera