onsdag 9 februari 2011

Gästrum/ Sethrum




Här sover Seth för tillfället, i gästrummet. Eftersom jag vaknar av hans minsta lilla suck eller rörelse kan jag inte ha honom i sovrummet, Jag får inte sova en blund på nätterna i så fall. Men det går bra, jag hör ju när han vill ha välling på natten. Som mamma vaknar jag på sekunden då han ger ifrån sig ljud, Är det så för er andra mammor med? eller är det bara jag som är så lättväckt?

Tillägg: vet faktiskt inte varför vi kallar det gästrummet, då vi aldrig har några gäster. Jo, en har vi haft på 6 års tid, Vännen Jan-Anders, som var för full att ta sig hem en kväll, haha!

7 kommentarer:

  1. Haha :)

    Jag är INTE en lättväckt mamma... Jag sover gärna med barnen och störs inte alls av dem. Thord däremot vaknar för minsta lilla... Han har svårt att sova i närheten av dem. Känner dock fler mammor som har svårt att sova i närheten av sina barn.

    Jätte fint rum tycker jag.

    SvaraRadera
  2. Det där är väldigt olika för mig. Vissa kvällar nätter vaknar jag lättare än andra men annars sover jag lugnt tills jag har hans hungergnäll!
    Men det är väl så olika det där och eftersom ni haft det stökigt med han om nätterna så är det väl så att du är så van vid att vakna. Men jag tror det kommer göra dig och seth gott om ni sover i olika rum. Har du provat med att ge han nappen när han vaknar och inte flaska? Jag provade med Oliver och det hjälpte. Stoppa in den innan han ens han vakna till hördes på han att det var på gång då skyndade jag mig,, in med nappen :)han vaknar bara 1 gång på natten/morgonen nu och det är runt 5-6, han lägger sig kl 20.00 Kramar

    SvaraRadera
  3. Jag vaknar också av minsta lilla ljud.
    Vi kvinnor har nå inom oss som gör det till så.
    Mina har jag än i samma rum, finns inget annat val tyvärr. Hade jag haft ett till rum hade jag flyttat dit dem för längesen. Kanske jag hade sluppit minsta lilla vaknande av när de vänder på sig.

    SvaraRadera
  4. Vårligt och fint har du! Jättefin spegel också!
    Ha det gott! Hälsningar Marie

    SvaraRadera
  5. Jessica: om det vore så enkelt att ge honom nappen, men han har inte använt napp på typ tre månader, tar till tummen ibland när han känner för det. Men innan han slutade med den så kunde det funka ibland. ja jag brukar vakna fast han sover, som i natt vakna han å skulle ha välling kl 04, men jag vaknade kl 03 som vänligt ändå. Så är det även om han sover borta, då vaknar jag på natten. Drygt!! Men, men, inget att göra åt, vad jag vet.

    SvaraRadera
  6. Du är inte ensam!
    Är oxå extremt lättväckt,alltid varit! men ännu mer nu =O
    Vaknar typ 1000 ggr varje natt när Max bökar runt i sin säng....han far runt som jag vet inte vad när han sover,ligger med huvet i fotändan,dunkar huvet i sänggavlarna,kastar av sig täcket,ligger och slår sig själv i huvet...ställer sig upp på hundradelssekund när han vaknar.Tror nästan han gör det i sömnen =) Funderar oxå på att flytta in sängen till rummet intill.Magnus sover som en stock och märker INGENTING...haha=)

    Kram

    SvaraRadera
  7. Vaknar också när Elvira gnäller efter nappen på natten. Hon har slutat äta helt på natten och det känns så skönt.. Hon har sovit bra ett par nätter nu så jag HOPPAS det håller i sig!!! Agnes kom upp i våran säng vid 4,30 i morse däremot och knölade runt ett bra tag :/ Blev mkt gladare när jag också fick sova middag på em ;))) //V

    SvaraRadera