torsdag 3 februari 2011

Det är det här som gäller...

...05.30 varje morgon med undantag för nån enstaka gång. I drömmarnas trädgård, är ett barnprogram som Seth fastnat för. I ca en månad nu har vi gjort så att pappa och son tittar på tv i sovrummet, medans mamma, jag alltså, får somna om en stund innan pappa åker till jobbet. Jag sover då i Seths sovrum/gästrummet, med öronproppar i.
Det händer inte ofta att Seth sover längre än till 05.30. Det händer däremot att han inte vill somna om efter vällingen vid 03.00-03.30 eller somnar endast om till 04.00-05.00. Det tycker inte mamma är något roligt, men man har ju inget val än att kliva upp.
Nu tänker ni:
-Ge honom gröt på kvällen!? men det har ingen betydelse, har testat (han äter nu gröt kl 17 och en flaska välling vid 19)
-Håll honom upp längre på kvällen?! Det går inte. han somnar 19.00 nu och försöker man hålla honom uppe en halv timme/timme till så blir det bara en massa gnäll och han vaknar tidigt ändå. MEN andra tips är välkomna!!
Kram och god natt!!

2 kommentarer:

  1. Jag har inget tips på det mer än att vänta ut honom.. han ändrar morgontiden såsmåningom...det är ju bara såhär nu så det är bara och svälja faktum... som du nu oxå märkt så sover han inte längre ifall du lägger han senare utan det blir en jobbig kväll och förmodigen en jobbig dag nästa dag... har du tid och komma på visit någon dag i veckan tror du??

    Kram din vän Bettan

    SvaraRadera
  2. tack för kommentaren på min blogg om färgerna. När jag gjorde den ljusare så sa min bästa kompis att jag skulle ta den mörka färgen. ja om jag ska vara ärlig så är jag den rosa typen.Jag såg att du kom från Orsa kul vart i orsa kommer du i från. ha en trevlig helg kram Sussi.

    SvaraRadera