fredag 7 januari 2011

Min lilla bubbe (5½mån gammal) i super-man pyjamas som han fick i julklapp

Nytt år, nya bekymmer. Nää inte då. Det kommer bli ett bra år. Det känner jag på mig.

Det börjar dock lite visset, med förkylning som hängt i sen nyårafton och som bröt ut ordentligt igår. Peter har tagit hand om Seth och sovit med honom, medans jag har snörvlat på och avverkat näsdukar till höger och vänster.

Nu var det ju så att under denna långhelg hade vi tänkt göra en massa grejor, allt från att storhandla och plocka bort julen till att laga rost på pick-upen och inhandla nya (hela) skoterkläder. Det verkar inte alltid bli som planerat, nej!

Seths farmor erbjöd sig ikväll att vara barnvakt så jag fick vila och Peter kan vara i garaget. Pratade precis med henne, och då sa hon att vi kunde hämta honom imorrn vid 17 tiden, och då skulle vi även få middag. Låter underbart tycker jag, efter en stunds prat ändrade hon sig och sa att om jag inte var pigg imorrn så fick han gärna sova där en natt till, bara jag tog med mer mat och blöjor. Hon är snäll och go, farmor! Men jag hoppas att jag mår bättre imorgon,, för snart är näsdukarna slut :-)

Nyår firade vi i Hede med våra kära "skotervänner". Vi sov över där från torsdag till lördag, men Seth, han huserade hos mormor och farmor. Skotrarna var med, och det blev en tur på fjället på fredagen, men redan på kvällen kände jag en stor hemlängtan, men efter lite prat och snyftande med vännen Steph och "farmor" i telefon, kändes det bättre, och firandet av det nya året blev riktigt trevligt.

2 kommentarer:

  1. Ni har en härlig välskapt grabb så jag förstår om du är stolt...Turen har du oxå att få mycket barnvakt... och över nätter dessutom det är verkligen något du måste uppskatta mycket... här har jag inte fått sån hjälp varken när jag var själv med Dennis eller nu när vi har fullt upp med att försöka komma iordning.. kramen vännen Bettan!!

    SvaraRadera
  2. Krya på dej!! Så stor han har blivit, å så söt han är :)

    SvaraRadera