måndag 10 januari 2011

Mat är gott!


Seth har ett stort intresse för allt som kan stoppas i mun. När vi andra sitter och äter följer han varje tugga vi tar från tallrik till mun, ibland känner man sig väldigt uttittad.
Själv har han börjat äta gröt på em. På fm är det pureér av alla slag som gäller, men inte i fulla portioner riktigt än. Jag har frusit in potatis- morot- palsternacka- broccoli och majspureèr i tärningar, lätt att bara ta fram och blanda. bara koka grönsakerna i kastrull ca 5-10 min, häll av vattnet och kör runt med stavmixern. Kul och framför allt billigt!

2 kommentarer:

  1. Jag ska också dit på tisdag, har för mig det är spruta som gäller nu igen :(

    SvaraRadera
  2. Hur gick det m ditt kurande? Går man igen upp det man gått ned? Eller håller det i sej?

    Grattis snart på er årsdag! <3 Ikapp kommer ni inte :)

    Din kökssoffa är jätte fin. Jag skulle gärna klä min i fårskinn men Svante älskar saker som är luddiga, att tugga på dem... :P

    Ha en jätte fin dag du med! Kram.

    SvaraRadera