måndag 15 november 2010

Bättre sent än aldrig...

Jag börjar bli stark nu! jag rullar från rygg till mage, lyfter på huvudet och vrålar allt jag kan!

En ny vecka är här. Tänk vad dom går fort. Igår blev Bubben 4 månader.

Det har varit en händelserik helg. På lördagen åkte jag, Peter, Bubben och svärmor till falun för att gratulera Peters faster på hennes 70 årsdag. Det var ett spännande möte, då jag på 6 års tid ihop med peter aldrig träffat en släktning på hans fars sida. Så i helgen hände det, jag träffade hans far, två fastrar och halvsyster och andra släktingar, alla på en gång och dom var jätte trevliga. Vi ska väl försöka hålla lite bättre kontakt med hans fastrar och bla hälsa på dem i stugan i idre (dom är där ifrån) Hans pappa är det väl lite sisådär med, dom har väl inte den bästa kontakten han och Peter. Men nu vet jag ialla fall vem han är.

Jag fick inspiration att måla i helgen, så det var lite grejor till Bubbens rum som fick byta kulör. Rummet skulle kunna vara klart om det inte var för att det inte fanns de möbler vi skulle ha på IKEA när vi var där sist.
Gjorde även en julkortshållare, som ni får se sen om jag får några kort att sätta i den förstås :-)

En vän kommenterade på facebook om jag inte kunde skriva lite om våra vardagsrutiner som jag och Bubben har, typ hur han sover och så. Så jag kan härmed meddela att far och son har sovit tillsammans ensamma utan mamma en hel natt för första gången. Visserligen låg jag i gästrummet med öronproppar, men jag fick vara ifred hela natten ändå tills kl 07.00. då ville Peter somna om en stund. Våran bubbe är ju inte direkt känd för att sova länge på morgonen.
Peter hade sovit fram till 03.30 då ville Bubben ha välling. sen somnade dom om till kl 06.00
Den senaste veckan har Bubben väckt mig varje timme med att själv ligga och knorra i sömnen, så då tänkte jag att när han inte vaknade på hela natten med Peter så kan ju jag stoppa i öronpropparna när jag sover med honom, så får jag också sova fram tills han vill ha mat. Tror ni att det funkade, Nej det gjorde det inte, jag vaknade ändå när bubben skrikit en stund, så lika bra att ta ur propparna och förhindra gnisslet med att gå upp och lägga ungen tillrätta på sidan så han blir tyst på en gång. Återstår att se hur länge vi ska ha det så!

3 kommentarer:

  1. Usch vad jobbigt.
    Hoppas det blir bättre snart.

    Roligt när det händer saker med de små :D
    Nikki har inte vänt sig från varken mage eller rygg medans Ozzy är överallt. Vänder sig från båda hållen, snurrar runt med hela kroppen när han ligger på golvet så helt plötsligt har han krånglat sig av filten.
    Har du börjat med smakportioner än?
    Jag ska ner på måndag och prata mat, har redan börjat och det fungerar jätte bra med Ozzy, Nikki gillar inte det speciellt mycket men det ger väl sig :0

    Kram

    SvaraRadera
  2. Jag har gett dem 1 ½ msk ca. Tar lite grann men inte mäter inte. Ger dem även katrinplommon varje dag så magen hålls igång så det inte blir matknip. Gröten jag provat är: Nestle, mild havregröt. Där står det på vad man ska börja med men Ozzy kan äta ibland dubbelt av det.

    SvaraRadera
  3. Hur länge till ska du kura med cambridge??
    Händer det nåt?

    Jag vill ha snabba resultat men det verkar jag kunna glömma, nu vet jag inte var jag ska börja men trivs inte alls i min kropp just nu!

    SvaraRadera