måndag 30 augusti 2010

kantareller

Hej! det var länge sedan.
Det blir inte mycket tid över för att sitta vid datorn nu för tiden. Jag kan säga att jag är helt nollställd fortfarande fast Seth är 6 veckor, Man har verkligen haft ett ego liv innan han kom, då man gjorde vad man ville, när man ville. Nu är den tiden förbi. Det är en stor omställning i livet. Man har nog blivit bekväm i sin egoroll ju äldre man blivit.
Jag trodden inte att det skulle bli av att plocka svamp i år, men jag följde med mansen en sväng i helgen. oftast följer jag med för att hon vill ha sällskap och att hon ska kunna ta skydd bakom mig ifall det kommer en björn eller älg, haha. Jag är väl ingen direkt svampletare, jag tycker mest det är skönt att gå i mamms fotspår och filosofera, hittar hon svamp så hjälper jag ju dock såklart till att plocka.
Det för att jag ska kunna få lite av skörden att göra en svamptoast på kvällen.


pappa och son tittar på tv. Tv:n är faktiskt mer intressant än leksakerna i babygymet och babysittern, synd nog.

mammas lilla älskling

2 kommentarer:

  1. åh mysigt med svampplockning

    Har skrivat litt om det här - bra råd mottagis gärne :D
    http://www.babydjungeln.se/fran-jord-till-bord-%e2%80%93-svampplockning/

    SvaraRadera
  2. Så fin han är den lille. Kämpa på, försöker fundera på hur vi fick våra att sova hela nätterna, Hanna sov ju hela veckorna från hon va 3 veckor och Kevin sov 23-06 eller liknande. Återkommer om jag kommer på. :) Magnus kanske minns om inte annat : D

    SvaraRadera