onsdag 14 april 2010

Makeover i köket


Nu har jag bestämt mig. Vit pärlspont bröstpanel och tapet ovantill. Var på Kig och köpte pärlspont igår, och imorrn blir det att beställa tapet av Angelica. Jag var ner till henne idag på Hedins och lånade hem några prover och det blir den ovan, eftersom jag varit sugen på rutigt en längre tid. Även peter tyckte att det blir bra. Han var lite tveksam först och sa:
-kommer det inte bli lite tråkigt och mjölkigt, men jag lugnade honom med att vi kan ha lite rufft till hösten, med svart och linne på gardiner och kuddar mm. det lät bra tyckte han.

Bilder tagna precis efter renovering sommaren-05
Det var faktiskt bara fem år sen vi renoverade köket, men jag känner att jag är en aning trött på den gröna tapeten och laserade lister.
Peter ska ändå åka bort tre dagar nästa vecka, då har jag något att fixa med så inte dagarna går så sakta. Jag känner på mig att jag kommer sakna honom, men jag har heller ingen lust att följa med honom, för han ska nämligen till huvudstaden och jag står inte ut med att vara där mer än två dagar (har jag märkt) även fast jag har min kära mormor där som kan underhålla mig :-)

2 kommentarer:

  1. Å så fint kök ni har Johanna!! Men det kommer att blir fint sedan oxå!! Nyfiken (som vanligt) blev jag på er vackra kökslampa?? Vart har ni hittat den? =) Kramar!!

    SvaraRadera
  2. Vilken tur du har då!! =)Nej, absolut inget akut behov! Lite längre fram i sommar koanske? Jag meddelar dej om läget, i annat fall kan jag köpa mej på tex tygstugan! För i sommar vankas det ju bebis hos dej! =)

    SvaraRadera