måndag 1 mars 2010

Tröttare än tröttast

Så trött som jag är idag har jag inte varit på jag vet inte när. Men när jag tänker efter så kan jag förstå det. I Lördags blev det en heldag på skotern, vi åkte kl åtta hemifrån och var hemma igen vid femtiden. Och det var ingen simpel ledåkning utan lössnö körning större delen av dagen. Men det gick bra och magen mådde finfint. Den var lite fryssen framåt eftermiddagen bara, då jag inte längre kan få upp dragkedjan i mina hängselskoterbrallor. Trevlig dag var det ialla fall, vi var ett gäng på över 20 skotrar och två fyrhjulingar som var ute och åkte, bla till en träff som var på Draggen. Men självklart glömde jag kameran hemma, jag vet inte vad det är med mig längre, förut har den alltid haft sin plats i jackfickan.
Igår, söndag, klev vi upp tidigt och åkte till Valbo och Ikea, jag och min käraste. Målet var att få med oss nya madrasser och lite bebisprylar hem. Och vi lyckades få med oss allt på listan. Vi hade till och med sån tur, om man får säga så, att när vi var på väg hem sa vi båda två att vi tyckte att det blev billigare än vad vi hade räknat med. Jag tittade igenom det långa kvittot och till min förvåning ser jag att dom glömt att ta betalt för bäddmadrassen, som kostade 1795kr. Snacka om flyt!! det var ju inte direkt så vi vände och åkte tillbaka för få betala för den.

Så jag antar att det är därför jag är så trött idag, pga av allt ståhej i helgen. Jag har precis tittat klart på en film som jag hyrde i helgen, men som jag då somnade ifrån, så nu får jag väl ta mig i kragen och göra nånting. Kanske förberada i sovrummet så käraste kan montera ihop nya sängen ikväll. Det ska bli så skönt att få sova på nya madrasser som inte är nerlegade med en grop på mitten :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar