fredag 26 februari 2010

Bokrea


Igår morse när jag vaknade kl 7 var det kallt som attan i hela huset. Inte undra på, då det blivit nåt fel på pannan under natten. Innetempen visade 16 grader, och vad vill man göra hemma då, inte mycket, så jag rostade två mackor och värmed en kopp te, klädde på mig och åkte in på bokrean. Var på Ica maxi precis efter öppning och köpte två böcker, sen ner på bokhandeln och köpte tre böcker, Men sen var ju kl bara halv tio, och resten av mora var ju stängt. Då kom räddaren i nöden, min käraste som skulle intaga frukost på kaffestugan, så jag haka på. En kopp varm choklad toppad med grädde har aldrig suttit fel. Det blev tre böcker på åhlens med. Om man nu ska kalla det böcker, dom där små figuraktiga tygstyckena med några få bokstäver i, hahaa! Sen var det bara hem och titta igenom vad det va man hade handlat egentligen.
Nästan lika upphetsande det, som själva shoppandet!!


3 kommentarer:

  1. Frågar man inget får man ingenting veta =)

    Fina böcker!! Borde oxå ta mej till någon bokrea! Ha en bra dag! //therese

    SvaraRadera
  2. Så roligt att få titta in här hos dig.
    kram
    Hanna

    SvaraRadera
  3. Tittade oxå på en av böckerna du har köpt men eftersom jag hade gått 1 mil å hade typ 5km kvar innan jag kom hem så orkade jag inte bära med mig nå saker från stan... Själv hade jag is på sovrumsfönstret och 10 grader när jag vaknade härom dan :-/ Men äntligen har kylan gett sig för ett tag.

    Kramen

    SvaraRadera