tisdag 29 december 2009

Hemma igen

(Lite mellandagsrea-fynd som jag hittar för halva priset)

Nu är vi hemma igen i vårat underbara vinterland. Visst har vi haft det varmt och gött i usa, och det har varit en underbar semester, men ack så skönt det att komma hem och få sova i sin egen sköna säng. Amerikanernas sängar är stora och ser plufsiga å mjuka ut, men skenet bedrar säger jag bara. Under alla femtiosjutton stora kuddar och ett överkast väntar endast ett lakan och en madrass hårt som locket på kökssoffan.
Det har ju inte blivit nån vidare skönhetssömn , då man vaknar varannan timme av en höft som är bortdomnad, så man får försöka knöla och vända på sig, den andra timmen av att behöva kissa och så lite nässpray på det och justering av en ac från stenåldern. Men förutom nätterna så har det som sagt varit en underbar semester, såå skönt att få ett breake från vardagen.
Nu är det så att jag har blivit lite datalat medans vi var borta så det kommer lite schyssta bilder från usa senare, när jag kommit ikapp vardagen igen.
Gott nytt år på er alla jag känner, och er jag inte känner också!!

1 kommentar:

  1. Ja du Johanna!
    Det där med snus e rena fördärvet... De e ju skit dyrt, å kanske inge vidare för hälsan. Men vad gör man om man tycker de e gott och känner ett litet behov efter maten?! ;-) Jo, man fortsätter som vanligt :-D ha ha ha,

    Härligt att ut och resa, våran resa över jul blev till en kall stuga, skulle gärna haft en dusch nässpray om jag hade haft nån då...

    Gott nytt år till er & Kram
    Sofia

    SvaraRadera