söndag 27 september 2009

Vet ni vad...


Jag har för första gången i mitt liv plockat svamp alldelas själv. Jag hade för åsikt att åka till skogen och plocka mossa och ris tidigt i morse (innan alla andra skogsmullar) men när jag gick runt där och njöt av ensamheten snubblade jag över ett gäng trattisar, och ett till och ett till. Gud va kul tyckte jag, men för att vara på den säkra sidan knäppte jag ett kort och skickade till mamma. Jag hade rätt, det var trattisat. Lite har man väl lyckats lärt sig av att gå i hasorna på henne när hon är ute och plockar svamp och jag måste följa med pga att hon inte vågar vara själv i skogen. Jag fick med mig mossa och enris också, det ser ni resultatet av på bilden. Ljungen sitter på väggen bredvid ytterdörren.
Gissa vad det blir för middag idag?...Kött, potatis och kantarellsås.

1 kommentar:

  1. Hallå!
    Klart du måste åka till Bjus och kolla in den lantliga gårdsbutiken. Super mysig ;-)
    Va duktig du är som syr haklappar, förkläden och vilka fina ljuspåsar.
    Vad kostar ljuspåsarna?

    Kramen

    SvaraRadera