lördag 1 augusti 2009

Bättre än ingenting...

Där borta står Mamma. Det var en massa gult smått mitt i hjulspåren, men gissa? Jo en fyrhjuling hade ju kört över det mesta, Grrrr. Hoppas dom klarar sig dom små liven :-)
Det var inte mycket vi hittade, det mesta var så smått, så dom får växa till sig ett tag till. Bara det inte är dit nån tarv jä#el och tar dom.

Jag och mamma var ut en sväng igår kväll, trots regnstänk, och letade kantareller. För min del är jag inte så intresserad av att plocka svamp, men jag tycker om att gå och strosa i skogen och höra tystnaden. Mamma däremot blir helt extas när hon hittar svamp.
En av anledningarna till att hon vill ha mig med, trots mitt ointresse, är att jag ska hålla alla farliga djur borta från henne :-) haha, hon kan ju inbilla sig ialla fall, så mår hon nog bättre :-) Jag är väldigt retsam mot mamma men jag älskar henne ändå :-) och det är ömsesidigt på båda punkter :-)
Vi hittade ett renoveringsobjekt, Inte så farligt, det kan vi nog få ordning på och kunna bo i till nästa sommar, HaHaHa tror inte det, va!



1 kommentar:

  1. Jag gillar också å leta svamp :) Följer gärna med om ni ska ut nå mer framöver. T är inte så intressserad av varken bär eller svampplockning :) så han är bara glad om han får vara hemma och mysa med A :D Puss puss /V

    SvaraRadera