torsdag 1 september 2011

Lite Shopping till sig själv är aldrig fel





Jag var häromdagen in på affären för att hämta ut ett paket från ellos. Expediten frågade om jag shoppat kläder, men nej svarade jag, det var länge sen jag köpte nåt till mig själv från ellos.

I paketet var en driva vinterkläder till Seth. Då säger hon att, nej det lär väl inte bli så mycket handla till sig själv när man får barn. Öhh vänta lite, vadå...nu hänger jag inte med, visst är det kul att köpa leksaker och små tuffa kläder till grabben, men jag slutar väl inte att klä mig själv och går runt i gamla trasor eller låter bli att köpa nån inredningspryl jag vill ha bara för att vi har fått en till medlem i familjen som slukar kr varje månad. Jag vet inte hur andra mammor gör men jag slutar då inte tänka på mina behov då det gäller shoppingbiten ialla fall.

Här är veckans fynd, från bla HM.

(lampan ska stå på databordet i datarummet, som just nu ser ut som faan, har målat om mitt bruna fula skåp till vitt och så ska det upp tapeter över den konstiga grå ÖB-färgen, som var en akutlösning för ett par år sedan) fint ska det bli!!



2 kommentarer:

  1. Hej!
    Håller med dig om det här med att bry sig om sig själv fast man har barn. Vissa slutar helt bry sig om sig själva och att de ska må bra (nämner inga namn) . Om man själv inte mår bra, hur kan då barnen må bra?
    Visst är det roligt att shoppa barnkläder, även fast utbudet på fina killkläder är väldigt dåligt. Men man måste såklart shoppa lite åt sig själv ibland också ;). Här kommer jag iof oftast hem med inredningsprylar hihi.
    Trevig helg!

    SvaraRadera
  2. Det är klart att du ska tänka på dig också och inte bli en ful mor hihi jag tycker att det är viktigt. ja jag har 5 barn och jag har tänkt på mig själv gör jag inte det så mår jag förbaskad dåligt och känner mig ful och tjock. Ja det var synd att jag inte var hemma. äääääääääää när är jag hemma nästa gång söndag vid lunch är jag hemma och nästa helg. Ja du jag har inte tagit fram bollarna ännu och räknat dom hihi men det kan jag kanske hinna med innan du kommer. Äää du det är bara och titta förbi Kram Grannen

    SvaraRadera