måndag 28 mars 2011

Gammal dörr = ny sänggavel


Bättre sent än aldrig... i somras var vi upp till stugan och hämtade en gammal spegeldörr som jag skulle göra om till sänggavel. tiden gick...och gick...det blev vinter och jul passerade... nu är den målad och sitter på plats sen ett par veckor tillbaks.

Det är bara ett par fina, små nätta, vita nattduksbord som fattas och nåt på väggen. Kanske en hylla, några svartvita fotografin i vita ramar, vad tror ni kan bli bra?

Ni tjejer, ser ni nåt som ser knäppt ut på bilderna?? jag tycker det ialla fall.

En strömbrytare mitt på väggen som går till taklampan!! Jag säger bara...KARLAR!! När han renoverar och drar ny el så ska det sitta ett vid sängen. Varför? frågar jag när jag flyttar in och ska börja sova bredvid strömbrytaren. Jo för att det bra att slippa kliva upp ur sängen när man ska tända. Suck!! säger jag bara. Nu blev det ju så dumt att sängen inte gick att ha centrerad bara just pga denna strömbrytare. Men Ja ja, det är väl bara att leva med!

5 kommentarer:

  1. Hahaha!!! :)

    Men du!! Vad fint det blev!
    Jag har tänkt bygga en sänggavel till Leon, av en bit av en pärlspontsskiva och lite råspont som "ram" runt skivan. Tror du på den?

    Hoppas allt är bra med er familjen! Kram kram

    SvaraRadera
  2. så fint det blev med din sänggavel, perfekt med gamla dörrar till det, har gjort ett par sänggavlar till mina barn. Här får du tips på en länk som har bra textning om du vill skriva text på sänggaveln; www.fontsquirrel.com klicka på rubriken style till höger sen, och sedan på ett alternativ som heter script. Finns en rubrik där som heter Test Drive där du kan skriva in valfri text med valfri storlek, sedan tar du smörpapper och och ritar av från skärmen, fyll sedan i på baksidan av papperet med penna ( använd blyertspenna)sedan lägger du papperet där texten ska stå och ritar av igen, det blir då kalkelerat, fyll i med färg och pensel och slipa lite på det sedan. Ett tips bara....

    SvaraRadera
  3. Va fint det blev..!!! Så himla fint med gamla dörrar som sänggavlar.
    Kram

    SvaraRadera
  4. Läskigt att det kunde ha varit jag som skrev det där inlägget =).
    Jag har funderat på samma sak som sänggavel, men inte hittat en överbliven dörr, tills nyligen när vi tog bort masoniten på våra innerdörrar och hittade spegeldörrar. Nu blir ju bara funderingen om vi ska ha den som sänggavel eller ej. Sen till lampströmbrytaren. Vi tjejer tänker snyggt och killar praktiskt. Man måste vara framme och inte låta dem göra saker helt själva då kan det bli tokigt har jag märkt haha.
    H/Malin

    SvaraRadera