torsdag 20 januari 2011

Vi blir äldre för var dag som går...


Jag har blivit 29 år och Seth har blivit 6 månader, jag den 12:e och han den 14:e januari.
29 är inte direkt något man längtar till att fylla, knappt så jag kom ihåg det. Längtar mer till 30 då man får anledning att ha ett stort kalajs, med något häftigt tema, har redan börjat klura på vad.
6 månader, det betyder spruta, vägning och mätning på bvc för Seths del. Jag var lite nervös innan att han skulle skrika som bara den, men det var inte så farligt, lite gnäll precis vid sticken bara. Så tung som han är att gå och bära på honom så trodde jag att han säkert passerat 10 kg, så jag blev glad och överraskad när vågen "bara" visade 9545 g. 70 cm lång. Men han är då störst av alla han känner i sin ålder :-)



Han kan ta sig från rygg till mage, men inte tvärt om, så när han väl kommit runt ligger han där som en säl och vrålar.

3 kommentarer:

  1. Stort grattis till lilla sötisen då :) Å dej väntar jag med att gratta tills du fyller 30 ;)

    Kram på dej!

    SvaraRadera
  2. Grattis i efterskott :)
    Hihi vilken liten buse. Typiskt barn och sen helt plötsligt kan dom allt på samma gång istället för att en annan ska hinna med i utvecklingen och vänja sig med att t.ex behöva tänka på saker å ting som att de vänder på sig och man inte kan lämna dem på sängen själva en liten stund!
    Kram

    SvaraRadera