måndag 5 juli 2010

Nervositeten kommer smygandes!

Ja ni mina vänner, nu står baby-nedräknaren på 0 dagar och jag kan säga att nu börjar jag faktiskt bli en gnutta nervös. Jag har inte funderat så mycket förut över den här dagen, utan bara tänkt att det blir som det blir, inget att grubbla på. Men nu är dagen D här och ingen bebis än, så nu känner man efter hela tiden tycker jag. Jag vet ju att det är vanligt att gå över tiden, men det är jobbigt att inte veta hur länge det blir. Jag har sovit oroligt hela helgen, inte kunnat sovit middag heller. Det är Peter som har stått för sovandet i helgen, han behöver väl ladda batterierna han med.
Magen är tung, väldigt tung.
Och jag fyller och tömmer vattenflaskan om och om igen, som resulterar i att jag får kissa stup i kvarten, det bara rinner rakt igenom känns det som. Men jag sväller inte så fasligt mycket, det är ju bättre att dricka än att inte dricka säger dom. Vissa verkar tro att om man inte dricker så mycket så samlar man inte på sig så mycket vätska, men jag har hört att det är tvärt om. Det känns skönt att att jag har kvar min aptit, jag äter som bara den och ofta. Det har jag väl i och för sig gjort i nio månader nu :-)
Nej nu vill jag ha det här överstökat, ligger hellre och snusar och gosar med lilla Seth/Emma i sängen än med 5 kuddar som pallrar upp min tunga kropp från alla håll.

3 kommentarer:

  1. Längt, längt, vänt, vänt... Visst är det väl lite segt så här i slutet. En vecka kvar för mig. Du får testa cykla, gå i trappor och allt vad det är. Vi kanske ses på BB :)
    Lycka till! Kram H

    SvaraRadera
  2. MASSA lycka till nu =)!!! De här grejar ni galant!
    Vi får stråla samman på bebisfika sen =)
    Kramar

    SvaraRadera
  3. Ja, du JOhanna. Klart jag hänger på er med barnvagnen, ser du mig inte i Orsa så e de bara att skicka ett mess eller ringa så gör jag dig gärna sällskap.

    Lycka till nu, jag håller tummarna att allt ska gå bra för er.

    Kram Sofia

    SvaraRadera