fredag 30 juli 2010

Gissa vems tår och fingrar?? Ja såklart, det är min lilla älsklings!!

Jag trodde jag visste mer än vad jag gör. Innan Seth föddes så kände jag mig helt lugn för vad som komma skall. Jag tyckte att jag hade koll på mycket genom att kollat in alla mina vänninor och deras barn. Det man lärt sig i skolan och på jobbet. Men nu när den lilla krabaten ligger här så känns det som jag inte har koll på nånting. Allt jag vetat är som bortblåst. Det är verkligen en helt ny grej det här att vara förälder (och jag har nog lite mer koll på utvecklingen från ett års ålder och uppåt). Det är skönt att Peter är hemma med oss, så vi kan turas om att vara med Seth om den andra är för trött, och så kan vi diskutera saker och bolla ideér om sånt som gäller honom.

Längtar till den dagen man kan börja träna

Idag var vi på BVC för första gången. Seth är idag 16 dagar gammal. Jag kan säga att jag krymper och Seth växer, nästan så det knakar. Jag har gått ner 12 av de 24 kg som jag gick upp, men Seth däremot han har gått upp 395 gr på 10 dagar så nu väger han 4285 gr, längden hade också ändrats från födelselängden 53 cm till 55,5 cm idag.

3 kommentarer:

  1. Känslan av att "krympa" brukar vara härlig, ellerhur. Fastän man känt att kroppen fungerar till det bästa som finna- att bära ett barn inom sej som kan växa å frodas...

    Vad brukar du träna Johanna? Va så lääänge sen jag tränade regelbundet- hoppas på att komma igång igen- någon gång =)

    Kram till dej å lilla vackra Seth!

    SvaraRadera
  2. Ja enligt kurvan så är jag för stor. Men jag är ju inte stor ståendes, utan när jag lägger mig ner så är den nästan lika stor som ståendes :P

    Men nu börjar magen göra sin rätt i storleken! Har växt bra nog sedan bilden v31 :)

    Kramar

    SvaraRadera
  3. hakar gärna på när du ska börja träna igen framöver! Glömde skriva att det var jag som kommenterade ett annat inlägg =) puss puss /V

    SvaraRadera